Duizenden demonstranten lopen door Utrecht

Update 16:40 uur: De gemeente stelt de schatting naar het aantal demonstranten bij naar 5000. Eerder werd een schatting gemaakt van 3000 deelnemers.

Vanmiddag is een groot coronaprotest gehouden in Utrecht. Volgens de gemeente kwamen er naar schatting 5000 mensen naar de demonstratie toe. De groep verzamelde in Park Transwijk en liep daarna een protestmars door Transwijk en Rivierenwijk.

De politie begeleidde de groep en zette kruisingen af. De Mobiele Eenheid stond op veel plekken voor de zekerheid klaar om bij ongeregeldheden in te kunnen grijpen. Om de situatie in Park Transwijk goed te monitoren zette de politie een drone in.

Bent u getuige van een grote politie-inzet, een achtervolging of de inzet van een arrestatieteam? Laat het de redactie weten via onze tiplijn. Klik hier om meteen een Whatsapp-gesprek te openen

Klik op onderstaande knoppen om dit bericht te delen