ME houdt toezicht bij protest Utrecht

Bij restaurant Waku Waku aan de Vredenburg in Utrecht is dinsdagavond wederom geprotesteerd tegen de sluiting van de zaak en de coronapas in het algemeen. Zo’n 400 a 500 mensen kwamen samen.

Door de omvang van de groep vreesde de gemeente aanvankelijk dat de openbare orde in het geding zou komen. Zeker toen demonstranten ook op de busbaan kwamen te staan. Burgemeester Sharon Dijksma deed een oproep aan de demonstranten om naar het Vredenburgplein te gaan, maar daar werd geen gehoor aan gegeven.

Er heerste een gemoedelijke sfeer bij het protest. De politie is op een positieve manier met mensen in gesprek blijven. Agenten van de Mobiele Eenheid stonden aan de zijkanten van de groep om toezicht te houden.

Bent u getuige van een grote politie-inzet, een achtervolging of de inzet van een arrestatieteam? Laat het de redactie weten via onze tiplijn. Klik hier om meteen een Whatsapp-gesprek te openen

Klik op onderstaande knoppen om dit bericht te delen