Storm trekt over Nederland, bel alleen bij acuut gevaar 112

In de provincie Utrecht geldt vandaag code geel vanwege storm Corrie. Er kunnen zich windstoten tot zo’n 120 kilometer per uur voordoen. De ANWB adviseert niet de weg op te gaan.

Windstoten zorgen doorgaans voor veel problemen in het verkeer, maar ook voor de natuur. Takken breken af, bomen waaien om en dakbedekking van gebouwen kan losraken. De Veiligheidsregio Utrecht (VRU) roept op alleen bij acuut gevaar 112 te bellen. Als er geen sprake is van spoed, maar de inzet van de brandweer wel nodig is kan telefoonnummer 0900-0904 worden gebruikt. in alle andere gevallen kan de gemeente worden ingeschakeld.

De VRU heeft een duidelijk schema gedeeld waarin is aangegeven wanneer u welk telefoonnummer kan bellen.

Bent u getuige van een grote politie-inzet, een achtervolging of de inzet van een arrestatieteam? Laat het de redactie weten via onze tiplijn. Klik hier om meteen een Whatsapp-gesprek te openen

Klik op onderstaande knoppen om dit bericht te delen